- Marin Marais: Čtyři francouzské tance (L'Agreabla, La Provencale, La Matelotte, La Basque)
- Bedřich Smetana/J. H. Trneček: Vltava
- Felix Mendelssohn-Bartholdy: Preludium pro violu a harfu
- Zdeněk Lukáš: Duo Hosprenglico
- Alessandro Rolla: Capriccio
- Arnold Edward Trevor Bax: Sonáta pro violu a harfu
- Maurice Ravel
Vraťme se ale k našim úvahám nad filosofií hudby (podle SEP). V předchozích částech jsme se věnovali sporu o univerzálie v ontologii hudby - debatě, které se někdy říka "fundamentální debata".
Další okruh témat ve filozofii hudby lze nazvat "ontologické problémy vyšších řádů" (tj. ontologické problémy, které zůstávají i po vyřešení základního ontologického statusu hudebních entit). Do této kategorie spadají otázky jako např.:
- Otázky autenticity
- Komparativní ontologie (zda samo pojetí hudebního díla a jeho instanciace není rozdílné např. v rocku a klasické hudbě)
- Složení hudebních elementů (melodie, rytmu, harmonie, etc.) v hudební celky
Na tyto otázky existuje několik základních názorů.
Žádné komentáře:
Okomentovat