Témata, která se chystám probrat:
- dvojí, komplementární, pohled na rozumovou činnost člověka: logický a psychologický;
- Aristotelské pojetí poznání jakožto intencionální identifikace
- tři základní intelektuální operace: pojmotvorba, souzení, usuzování
- psychologické vlastnosti myšlení (např. kritické vs. nekritické, soustředěné vs. roztěkané myšlení)
OK, těším se!
OdpovědětVymazatMoc doporucuju www.ou.edu/ouphil/faculty/chris/crmscreen.pdf
OdpovědětVymazatJé, promiň, Vlasto - myslel jsem, že to proberu se studenty, ne na blogu. Nebylo by to pro Tebe nic nového, vycházím především z "Úvodu do logiky" od Lukáše Nováka a Petra Dvořáka.
OdpovědětVymazatJinak díky, Vlasto, za odkaz na Swoyerovu učebnici. K výuce "Critical thinking" jsem kdysi použil Munsonovu a Conwayovu knihu "The Elements of Reasoning," je opravdu vynikající.
V češtině mám nejraději (kromě zmíněného "Úvodu do logiky") ještě knihu "Logika pro střední školy" od Oldřicha Seluckého.
Se studenty proberu z logiky jen maličký zlomek. S logikou se nikdy nesetkali na základních a středních školách a je pro ně velmi obtížná.