úterý 1. prosince 2009

Filosofická antropologie 9: Člověk rozumový

Témata, která se chystám probrat:

- dvojí, komplementární, pohled na rozumovou činnost člověka: logický a psychologický;
- Aristotelské pojetí poznání jakožto intencionální identifikace
- tři základní intelektuální operace: pojmotvorba, souzení, usuzování
- psychologické vlastnosti myšlení (např. kritické vs. nekritické, soustředěné vs. roztěkané myšlení)

3 komentáře:

  1. Moc doporucuju www.ou.edu/ouphil/faculty/chris/crmscreen.pdf

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, promiň, Vlasto - myslel jsem, že to proberu se studenty, ne na blogu. Nebylo by to pro Tebe nic nového, vycházím především z "Úvodu do logiky" od Lukáše Nováka a Petra Dvořáka.

    Jinak díky, Vlasto, za odkaz na Swoyerovu učebnici. K výuce "Critical thinking" jsem kdysi použil Munsonovu a Conwayovu knihu "The Elements of Reasoning," je opravdu vynikající.

    V češtině mám nejraději (kromě zmíněného "Úvodu do logiky") ještě knihu "Logika pro střední školy" od Oldřicha Seluckého.

    Se studenty proberu z logiky jen maličký zlomek. S logikou se nikdy nesetkali na základních a středních školách a je pro ně velmi obtížná.

    OdpovědětVymazat