Zach 12,10-11: Toto praví Hospodin: „Na dům Davidův a na obyvatele Jeruzaléma vyliji ducha milosti a prosby o slitování, budou hledět na mne. Budou naříkat nad tím, kterého probodli, jako se naříká nad jediným synem, budou nad ním lkát, jako se lká nad prvorozeným synem. V onen den bude v Jeruzalémě veliký nářek, jako se naříká v Hadad-Rimmonu na megidské pláni.“
Ž63: ... Má duše lne k tobě ... (דָּבְקָה נַפְשִׁי אַחֲרֶיךָ; paleo-hebrejsky viz zde)
Gal 3,26-29: (Bratři a sestry!) Vy všichni jste Boží děti skrze víru v Krista Ježíše, vy všichni, pokřtění v Krista, oblékli jste se v Krista: už není Žid anebo Řek, už není otrok anebo člověk svobodný, už není muž anebo žena; všichni jste jeden v Kristu Ježíši. ...
Lk 9,18-24: Když se Ježíš o samotě modlil a byli s ním jeho učedníci, otázal se jich: „Za koho mě lidé pokládají?“ Odpověděli: „Za Jana Křtitele, jiní za Eliáše a jiní myslí, že vstal jeden z dávných proroků.“
Zeptal se jich: „A za koho mě pokládáte vy?“ Petr odpověděl: „Za Božího Mesiáše!“ On jim však důrazně přikázal, aby to nikomu neříkali, a dodal, že Syn člověka bude muset mnoho trpět, že bude zavržen od starších, velekněží a učitelů Zákona, že bude zabit a třetího dne že bude vzkříšen. Všem pak řekl: „Kdo chce jít za mnou, ať zapře sám sebe, den co den bere na sebe svůj kříž a následuje mě. Neboť kdo by chtěl svůj život zachránit, ztratí ho, ale kdo svůj život pro mě ztratí, zachrání si ho.“
(Ježíšovu výzvu k nesení kříže mnozí chápou jako něco obtížného a nepříjemného. Ježíš ale v prvé řadě zve k následování, tj. k životu v plnost. Kříž je jen prostředek. Je to podobné jako ve sportu - tréningové bolesti jsou jen prostředkem vyššího cíle, tj. radosti z výkonu či hry).
----------
Včera a dnes máme v Jihlavě, v klášteře minoritů, šesté rekolekce katolických filosofů (na téma: Požadavky katolické víry na filosofii)
Žádné komentáře:
Okomentovat